Cyber
Bij cybercrime is 24/7 beschikbaarheid een must
Cybercriminelen houden geen rekening met kantoortijden. Daarom staat ons incident management team 7 dagen per week, 24 uur per dag, tot beschikking van verzekerden in het geval zij getroffen worden door cybercrime. Nauw overleg tussen Intermont, makelaar en verzekerden gedurende een incident, is van essentieel belang.
Wij zetten graag onze kennis en ervaring op het gebied van cybercrime in om de gevolgen van een cyberincident zo veel als mogelijk te beperken.
Dekking
Ondanks toename van cybercriminaliteit biedt Intermont dekking voor cyberrisico.
Analyse
Intermont maakt bij acceptatie een gezonde kritische analyse van het risico.
Netwerk
Intermont beschikt over een uitgebreid netwerk van specialisten die een bijdrage kunnen leveren aan incident management.
De cyberverzekering biedt dekking op een aantal gebieden, zoals:
De cyberverzekering biedt dekking op een aantal gebieden, zoals:
Intermont heeft volmachten van diverse risicodragers om CAR (Constructie All Risk) verzekeringen te accepteren.
- Kosten incidentmanagement
- Kosten herstel data
- Aanschaf nieuwe hard- en software
- Kosten van verweer
- Losgeldbetalingen
- Bedrijfsschade
- Reputatieschade
- Claims van derden
- Administratieve boetes
Sommige dekkingselementen zijn afhankelijk van het risicoprofiel en sommige kosten komen enkel voor vergoeding in aanmerking indien deze vooraf met ons zijn afgestemd.
Cyberrisico’s goed verzekeren vraagt om een grondige analyse
Om te voorkomen dat organisaties te weinig investeren in hun eigen beveiliging, maakt Intermont bij de acceptatie een gezonde kritische analyse van het risico op de volgende punten:
- Data encryptie
- Medewerkers bewustzijn en training van medewerkers
- Inrichting hard- en software inclusief genomen beveiligingsmaatregelen
- Multi Factor Authenticatie
- Aanwezigheid van beleid, protocollen en toezicht op naleving hiervan
- Hoeveelheid persoonsgegevens (specifiek aandacht voor medische data)